dissabte, 25 de setembre del 2010

PENSAR AMADOR, PENSAR PATRIMONI (II)

ARXIU.- Amador, aquest esdeveniment del CEMENTIRI PARROQUIAL, ens dóna l'oportunitat de passejar pels noms d'aquelles persones de rellevància social, que vosté ha estudiat independentment de la seua ideologia i/o creences.
AMADOR.- Observar, documentar, analitzar la vida d'aquestes persones, els seus èxits i els seus fracassos, amb una mirada amable, objectiva, irònica de vegades, ens reconcilia alhora amb els nostres propis fracassos, i es converteixen en el punt de referència sòlid de la nostra existència com a poble.
ARXIU.- Són molts els noms de persones que arrodoneixen el nostre passat, és a dir, que han rebut un important reconeixement social per la seua actividad professional, per la seua bona o mala feina al capdavant d'institucions u organitzacions, per considerar-los uns lletraferits, etc.
AMADOR.- Sí, sí, podríem nomenar en l'àmbit polític: la família Valldecabres, Lluís Tapia, Josep A. Villaescusa; en l'àmbit professional: Crescencio Rodilla (mestre), Guillermo López (practicant), Jesús Fernández-Cañadas (jutge de pau), Luís Tebar (pintor), Jesús Morante Borràs (escriptor), Mariano Cruz (pintor), Onofre Andrés (rector), Onofre Molins (músic), etc.
ARXIU.- Conéixer la nostra història, és sens dubte una manera de potenciar la vida municipal, i és per això que aquesta enumeració quedaria coixa sense establir l'espai púbic com un espai igualitari. Per això necessite preguntar-li, on són les dones del poble que no mereixen passar a l'oblit?
AMADOR.- Tens raó, Consuelo Molins, Marina Vila, Custodia Fabuel, Carmen Barbudo, Rev. Asunción Soler Gimeno, són algunes de les mirades en femení.
ARXIU.- Aquest recull d'històries que s'entrecreuen entre sí, despunten perquè els titulars arroseguaren somnis...
AMADOR.- Efectivament, són persones que independentment del seu pensament polític i/o creences, han defensat en consciència els seus ideals de vida. Esbrinar cóm ho féren és la trama de tot croniste.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada